menu
Sevilla verwelkomt ENZO Uitgelichte afbeelding

Actueel

Sevilla verwelkomt ENZO

In de sprankelende nazomer hitte van Sevilla vierde ENZO haar 15-jarig jubileum op een manier die alle verwachtingen overtrof. Een excursie die begon met een verrassingsvlucht bracht het team naar deze betoverende stad in Zuid-Spanje.

Dag 1: Een warme start

Bij aankomst werden we begroet door een stralende zon en een uitnodigende warmte. We lieten de koffers achter in het hotel en begonnen onze verkenningstocht van de stad te voet. Na een heerlijke lunch in een traditioneel Spaans restaurant brachten we een bezoek aan het Alcazar-paleis, een meesterwerk van architectuur en geschiedenis. De weelderige tuinen en het rijk versierde paleis in duidelijk Moorse stijl lieten ons sprakeloos achter. Vervolgens bezochten we een flamenco-show, waar passie en emotie samenvloeiden in de muziek en dans. De dag werd afgesloten met een gezellig diner.

ENZO architectuur N interieur - Excursie - Sevilla - 15-jarig jubileum - Alcatraz paleis - Binnentuin - Weelderig

Dag 2: Avontuur op het water en culturele verdieping

De tweede dag begon met een wateractiviteit: suppen en kanoën op de Guadalquivir rivier, de perfecte start van een warme dag. Na de Puente del Alamillo (Alamillobrug) van de Spaanse architect Santiago Calatrava vanaf het water bekeken te hebben, begaven we ons naar de majestueuze Cathedral de Sevilla voor een bijzondere rondleiding. De kathedraal is een architectonisch wonder met een geschiedenis die teruggaat tot de 13e eeuw. Wie wist dat het voorheen was overgenomen door de Moren en het een tijd werd gebruikt als moskee? Pas in de 15e eeuw werd het weer gebruikt als kathedraal. Het bewonderen van de prachtige kunstwerken en de rondleiding op het indrukwekkende dak gaf ons een nieuw perspectief op de stad.

ENZO architectuur N interieur - Excursie - Sevilla - 15-jarig jubileum - Cathedral de Seville

Dag 3: Mezquita catedral de Córdoba en een culinaire ontdekking

Op de derde dag maakten we een excursie naar Córdoba, een stad met een rijke geschiedenis. Onze bestemming was de Mezquita (Spaans voor moskee), de op één na grootste moskee-kathedraal ter wereld. De mix van Moorse en katholieke architectuur maakt het de belangrijkste bezienswaardigheid in de stad die sinds 1984 op de Werelderfgoedlijst van UNESCO staan. Na een uitgebreide rondleiding was er nog tijd om ook de stad zelf en het museum van Nieto Sobejano Arquitectos (centrum voor hedendaagse kunst) te bezoeken.

Op de terugweg naar Sevilla bezochten we de plaats Carmona, waar we dineerden in het Parador de Carmona: een voormalige Moorse vesting uit de 14e eeuw en een prachtig voorbeeld van de Moorse architectuur. De indrukwekkende centrale binnentuin, de gewelfde plafonds, de originele stenen en de ruime terrassen zijn slechts enkele elementen van het schitterende ontwerp.

ENZO architectuur N interieur - Excursie - Sevilla - 15-jarig jubileum - Mezquita - moskee-kathedraal - Cordoda
ENZO architectuur N interieur - wereld erfgoedlijst - Sevilla - 15-jarig jubileum - Mezquita - moskee-kathedraal - Cordoda

Dag 4: Fietsen en architectuur

Op de laatste dag pakten we het net iets anders aan. We verkenden Sevilla per fiets, wat een leuke manier is om de stad te ontdekken. Onze eerste stop was Setas de Sevilla (Metropol Parasol), een indrukwekkende structuur die een panoramisch uitzicht biedt over de stad. Het bouwwerk bestaat uit zes grote parasols die in een rasterpatroon aan elkaar bevestigd zijn en wel iets weg hebben van paddenstoelen. Wist je dat dit hele bouwwerk van hout is gemaakt én je bovenop kunt wandelen?

Daarna fietsten we door naar het Plaza de España: één van de bekendste pleinen van Spanje. Met de fontein, de tegelmozaïeken en fresco’s is dit Spaanse paviljoen onderdeel van de wereldtentoonstelling in 1929 geweest.

We sloten de fietstocht af met een bezoek aan het Expoterrein 1992, een belangrijk hoofdstuk in de geschiedenis van Sevilla. Voor deze tentoonstelling werden drie bruggen gebouwd, waarvan we de Puente del Alamillo nu via het fietspad bezochten!

Na 15 kilometer fietsen leverden we onze fietsen in (één lekke band…) en hebben nog twee uurtjes vrij te besteden, voordat we werden opgehaald voor de reis naar huis.

Een onvergetelijke jubileumreis!

ENZO architectuur N interieur - team uitje - Sevilla - 15-jarig jubileum - setas de seville
ENZO architectuur N interieur - team uitje - Sevilla - 15-jarig jubileum - plaza de seville
ENZO architectuur N interieur - team uitje - Sevilla - 15-jarig jubileum - Puente del Alamillo

Typisch ENZO

ENZO architectuur N interieur staat voor kwaliteit en leefbaarheid. Wij passen onze ontwerpen aan op het leven van onze opdrachtgevers. Zodoende ontstaat er altijd een praktisch, verrassend en warm ”thuis”.

Benieuwd naar aankomende projecten? Laat je mail achter voor de nieuwsbrief!

Heeft u vragen?

"*" geeft vereiste velden aan

Acceptaties
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.